Headlines News :
Home » » TPPA: MP BN jangan sokong membawa rebah

TPPA: MP BN jangan sokong membawa rebah

Written By zabidi on Saturday 16 January 2016 | 13:09

Oleh Ustaz Idris Ahmad

Jika cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hanya hisap poket rakyat, tetapi Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) akan menjajah seluruh negara dan merosak sistem yang telah kita bina sejak daripada tahun 1957.

Jangan biarkan negara kita dijajah untuk kali kedua, malahan lebih teruk daripada penjajahan kali pertama.

Penjajahan dahulu mereka punggah hasil mahsul negara dibawa balik ke negara mereka, tetapi dengan TPPA, ia diikat dengan perundangan yang tidak mampu untuk bergerak kerana ia akan dibicara bukan di Malaysia.

Jika kena saman dan kalah, ia akan membawa negara menanggung berbilion ringgit. Selepas itu Malaysia dan rakyat akan menjadi abdi kepada negara luar.

Pengalaman kekalahan tuntutan Pulau Batu Putih dengan Singapura di Mahkamah Antarabangsa sudah menjadi petunjuk kemampuan Malaysia di arena antarabangsa.

Walaupun pemimpin BN mengatakan, mustahil 11 buah negara lain yang bersetuju dengan TPPA membiarkan negara mereka dijajah, oleh itu tidak perlu rakyat Malaysia takut dengan TPPA.

Pemimpin Malaysia jangan jadi Pak Pandir dan Mak Andeh, yang mengatakan anak orang juga mati bukan sahaja anak kita yang mati. Kenapa perlu kita ikut negara lain?

Malaysia sebuah negara yang unik dari segi penduduk yang majmuk, berbagai agama dan budaya, Raja Berpelembagaan, Islam sebagai agama persekutuan, hak istimewa orang-orang Melayu dan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. Malaysia ada kerajaan tempatan, ada senarai negeri dan ada senarai Persekutuan.

Saya menyeru supaya Ahli Parlimen (MP) BN akan menolak TPPA pada sidang khas 26 dan 27 Januari 2016.

Jangan ulangi kesilapan sewaktu menyokong GST, kemudian marah kenapa GST menyebabkan barang-barang menjadi mahal di dalam sidang parlimen selepas GST dilaksanakan.

TPPA akan membawa penderitaan sepanjang hayat. Tidak guna air mata berdarah. Mereka mesti menggunakan kebijaksanaan dan rasional untuk kedaulatan negara, bersatu untuk menolak TPPA.

Sudah banyak kesilapan kerajaan BN, jangan tambah lagi satu pengkhianatan kepada negara. Jangan sokong membawa rebah.

Penulis ialah Naib Presiden PAS yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Markaz Tarbiyyah PAS Kawasan Kubang Pasu, Padang Tok Kesop,06000 Jitra Kedah.

Popular Posts

 
Support : Creating Website |
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2014. PAS Kawasan Kubang Pasu - All Rights Reserved
PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP PAS KAWASAN KUBANG PASU